czwartek, 30 marca 2017

85. „Jeśli chcesz, aby twoje życie było wspaniałą historią, musisz zrozumieć, że jesteś jej autorem"

Witam kochani. Dzisiaj mam dla was krótką recenzję książki do wypełniania, która zmotywuje was do podjęcia działań w różnych kwestiach waszego życia. Jeśli jesteś osobą, która odkłada dużo rzeczy na później zachęcam do przeczytania recenzji. ☺


Tytuł Po prostu zacznij 
Autor Lee Crutchley 
Liczba stron 160
Wydawnictwo Moondrive
Tłumaczenie  Anna Gralak 
Tytuł oryginalny The Art of Getting Started
Seria -
Data wydania 2017
Ocena książki 6/10


Czasem trzeba „Wcisnąć pauzę” żeby wszystko mogło do nas dotrzeć. 





Czy zdarza się, że zamiast uczyć się do ważnego egzaminu, przeglądasz fejsa? Odkładasz nieprzyjemne obowiązki na ostatnią chwilę, a potem natłok zadań przygniata Cię tak bardzo, że... musisz się zdrzemnąć? Ile razy w tygodniu obiecujesz sobie: zacznę od jutra?
Ćwiczenia dla każdego, kto potrzebuje motywującego kopniaka!



Plusy i minusy książki. 

 Wcześniej nigdy nie miałam styczności z takiego typu książkami, jednak ta zachęciła mnie swoją główną ideą. Uwielbiam czytać o motywacjach, układać swoje plany, a potem po kolei je spełniać, między innymi dlatego też ta książka się u mnie znalazła. Ostatnio też coraz chętniej poszukuje książek, które zmotywowałyby mnie do działania. 
Wielkim plusem tej książki jest nieograniczanie czytelnika. Możecie w niej robić wszystko, ja nawet nie wszędzie stosowałam się do tego co było napisane ponieważ to ja współtworzę ją z autorką i będę w niej robić to na co akurat mam ochotę. Nieraz wychodziły naprawdę dziwne rzeczy, ale bardzo miło spędziłam czas "łamiąc zasady". 
Zadania są bardzo pomysłowe i zmuszają nas do kreatywnego myślenia, wychodzenie poza naszą strefę komfortu i nieograniczania się. Przy niektórych miałam bardzo duży problem, bo nie umiem ot tak przypomnieć sobie wszystkiego, jednak dzięki tej książce uporządkowałam niektóre zadania, które od dłuższego czasu czekały, aż je zrobię. Na pewno też dopisałam też do swojej listy masę nowych rzeczy, które chciałabym zrobić. Kiedy znaleźć na to wszystko czas? 
Polecenia, które znajdują się w tej książce nie dotyczą tylko jednej strefy naszego życia. Poruszane są tam nasze stosunki do niektórych rzeczy i spraw, ale też do osób w naszym otoczeniu. Z każdą stroną byłam zaskakiwana coraz to nowszym i kreatywniejszym pomysłem, którego wypełnienie sprawiało mi dużo radości, ale też rozmyśleń. Warto zaznaczyć też, że ta książka jest raczej dla osób, które mają więcej czasu. Ponieważ w pięć minut nie da się w niej wiele zrobić, ale jak ktoś ma czas to na pewno miło spędzi czas wypełniając coraz to trudniejsze polecenia. 
Wydanie tej książki jednak nie do końca mi się podoba. Okładki są z papieru tekturowego, a strony są bardzo cienkie i już przy wykonywaniu pierwszych zadań się podarły. I jak na początku się tym przejmowałam to z czasem stwierdziłam, że nie warto się przejmować. To jest moja książka i będzie wyglądała jakbym naprawdę z niej korzystała. 



Podsumowując książka na pewno spodoba się osobom, które lubią podejmować się nowych wyzwań. Mnie zmotywowała do spisywania sobie rzeczy, które chciałabym zrobić w najbliższym czasie i opisywania kroków jakie po kolei musiałabym spełniać, by wszystko się powiodło. Jeśli jesteś zaciekawiony, sam sprawdź czy ta książka przypadnie ci do gustu. 

Za książkę dziękuję Moondrive Shop  (zapraszam was do nich, mają też przecudowne okładki)

Wypełnialiście kiedyś książki tego typu? A może i na tą się skusicie? 
Pozdrawiam, 
Wiktoria

2 komentarze:

  1. Miałam kiedyś coś podobnego - "Zniszcz ten dziennik". W sumie w wakacje wypelniłam kilka zadań, ale kiedy przyszedł rok szkolny zabrakło mi już na to czasu i ochoty... Dlatego niestety na pozycja nie dla mnie.
    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię tego typu dzienników, więc się nie skuszę, ale ostatnio jakiś szał się na nie zrobił i ciągle powstają jakieś nowe. ;D

    OdpowiedzUsuń